Ágnes NEWS

TITKOS hírlevél a hozzám legközelebbieknek... :)

Lili baba

Lilypie First Birthday tickers

7köznapi blogom

Utolsó kommentek

  • szuzsi: Gyönyörűűűűűűű! :)))) (2010.03.11. 12:21) Album
  • andibogar: Édes kis tündér lány :O Lili bogárka :) (2010.03.11. 10:46) Album
  • AnRea: Nagyon édessssssssss! :) Milyen kis nyugisnak látszik. Nem zavartatja magát semmitől:) Puszild meg... (2010.03.10. 20:51) Album
  • Magenta (törölt): Cukibogár. :) (tudom, nyálas kifejezés, de akkor is) Az én lányom olyan ronda volt, amikor megsz... (2010.03.10. 20:46) Album
  • Magenta (törölt): (fogadok, hogy ha beírom, megint kétszer fog megjelenni) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, ÁGNES! :) (2010.03.10. 20:43) Ruhaügy
  • Utolsó 20

RSS

Az oltás

2009.12.08. 06:13 :: ArtmüllerÁgnes

Szinte naponta kapok jótanácsokat az oltással kapcsolatban. Az egyik tábor nyomatékosan felszólít, hogy azonnal oltassam be magam, a másik nyomatékosan felszólít, hogy eszembe ne jusson. Nyilván az én döntésem az, hogy mit teszek, de bevallom, rendesen összezavarodok néha a témában.

Nézzük az opciókat: 
1. Nem oltatom be magam.
1.1. Nem lesz semmi bajom, hisz úgysem járok közösségekbe, nem tömegközlekedem, erősítem az immunrendszeremet naponta, ha vásárolni megyek, nem érek a szememhez, orromhoz, számhoz, hazaérve első dolgom az alapos kézmosás. Esténként száj- és torokfertőtlenítő cukorkát szopogatok, minden nap meleg, citromos teát iszom, vitaminokat szedek, zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztok. És reménykedem. (Ráadásul péntektől jön a hideg időjárás, ami köztudottan nem kedvez a járványok terjedésének, így van rá esély, hogy megúszom minden különösebb hókuszpókusz nélkül.)
1.2. Mégis elkapom azt a francos vírust valahogy, és akkor megnézhetem magam.

2. Beoltatom magam.
2.1. Nem lesz semmi bajom, mert olyan az immunrendszerem, hogy még egy ebola se döntene le, ráadásul már pszichésen is roppant védett vagyok, hisz tudom, hogy beoltattam magam. Hurrá.
2.2. Az orvosok inkább reménykednek abban, hogy a magzatra nincs káros hatása az oltásnak, semmint tudnák, így lehet, hogy nem leszek beteg, de a gyereknek mégis ártok vele.
2.3. Ahogy a hírekből értesültem, már van olyan, aki az oltás ellenére is megbetegedett, így aztán az egész cécó felesleges baromságnak tűnik, és életbe lép a fatalista elképzelésem a dologról: ha el kell kapnom, úgyis elkapom, ha nem, akkor úgyse.

Az egészben az idegesít legjobban, hogy az orvosok könnyen mondják, hogy ó, a magzatra nem lesz semmilyen hatással, hisz ha mégis, akkor utólag ez őket annyiban érinti, hogy majd egymásra mutogatnak, hogy ki találta ezt ki, aztán bejelentik, hogy ez előre nem látható, váratlan fordulat volt, bocs. De akinek a gyereke lesz beteg később emiatt, annak az egész élete változik meg a dologtól! Akárhonnan nézem, a felelősség és a kockázat az enyém, és csak én dönthetek erről, mert én viselem majd a következményeket.

Eddig mindig azt tapasztaltam, hogy magamra nézve az első gondolat volt mindig a legjobb, ha megpróbáltam nem ösztönből, hanem ésszel cselekedni, mindig jó nagy szarba kavartam magam. Most az első gondoltom (és az utána következő hárommillió is) ezzel kapcsolatban az volt, hogy nekünk ez nem lenne jó. Egyelőre még mindig kb. 99-1re vezet nálam a NEM. Ma jön a védőnőm, pénteken megyek nőgyógyászhoz, megkérdem mindkettőt, hogy mit gondolnak. Remélem azt, amit én! Úgy könnyebb egyezségre jutnunk. :))
 

6 komment

Címkék: oltás h1n1 derohadtulunomatémát

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gsaci 2009.12.08. 08:39:17

Ha állapotos lennék, valószínűleg én sem merném beadatni. Bár nem tudom. Aggasztóak a hírek a kismamákról.

:(( Utálom ezt az egészet!
Nem volt egyszerű ám Csabival kapcsolatban sem dönteni!

(Most épp zsibbad a bal karom az oltástól. Ma reggel voltam.)

inehsorab 2009.12.08. 09:35:53

Ágnes! Az én véleményemet ismered. Én is sokat dilemmáztam, míg egyszercsak már a karomba volt a tű.

Gyerekeket beoltattam, mert ők aztán járnak orrfolyós, köhögős, tüsszögős közösségbe.

Nekik semmi bajuk nem lett tőle. Már túl vannak a 2 hetes hatáselérős időszakon. Én viszont azóta náthás vagyok, meg 3 napig fájt a karom. Lehet, hogy nincs összefüggésben, de ma már ki tudja ezt!

A mi védőnőnk férje beoltatta magát. Aztán 2 nap múlva influenzás lett a gyerekük, és természetesen elkapta. Úgy ledöntötte a lábáról, 1 hétig nem bírt felkelni, magas láz, és minden velejáró.

Azért az nagyon aggasztó, hogy mennyi kismamát támad ez a szemét H1N1, és az méginkább aggasztó, hogy nem nagyon tudnak rajtuk segíteni.

A döntés a tiéd! És te jól szoktál dönteni.

Kinga, (törölt) 2009.12.08. 14:01:46

Ágnes kedves, ne olvasgasson ilyen híreket és mindjárt jobb lesz. :) Maga a H1N1 sem több és kevesebb, mint egy influ a sok közül. Esélye a szövődményeknek nagyjából ugyanannyi, mint egy átlagos influnál, mert minden a beteg általános egészségügyi-higiénés és (tetszik, nem tetszik) szociális és mentális helyzetétől -állapotától függ. A többi pedig kellően szenzációhajhász tálalása a dolognak. Hallgass csak magadra! :)

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2009.12.08. 14:05:35

Ma beszéltem a védőnőmmel. A hivatalos álláspont: döntsön a kismama. Ez egyezik azzal, amit én szeretnék. :)

Kíváncsian várom a pénteket, akkor megint megkérdezem az orvosomat, de ha az ő álláspontja sem változott az ügyben, oltatlanok maradunk! :))

talemaunique 2009.12.09. 00:51:17

Én beoltattam magam, de ezt már asszem mondtam. (Höhö... azóta is csak annyi agyam van, na:)
Azért érdekel, hogy hogyan döntöttél!

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2009.12.09. 10:32:59

@talemaunique: Emlékszem, persze. A Te helyedben talán én is így tettem volna.
Jelen állás szerint nem látok rá esélyt, hogy beoltatnám magam bárki kedvéért is, mert jobban félek az oltás negatív hatásaitól a picurkámra nézve, mint amennyire tartok magától a malacflútól. Csak azért nem mondom, hogy soha nem oltatom be magam, mert az ember ugye soha ne mondja, hogy soha! :))) De amúgy azt gondolom, hogy nem, köszönöm. Különben is, péntekre már havat is mondanak, a hideg majd elsöpör minden rosszat! (Remélem.) :)
süti beállítások módosítása