Ágnes NEWS

TITKOS hírlevél a hozzám legközelebbieknek... :)

Lili baba

Lilypie First Birthday tickers

7köznapi blogom

Utolsó kommentek

  • szuzsi: Gyönyörűűűűűűű! :)))) (2010.03.11. 12:21) Album
  • andibogar: Édes kis tündér lány :O Lili bogárka :) (2010.03.11. 10:46) Album
  • AnRea: Nagyon édessssssssss! :) Milyen kis nyugisnak látszik. Nem zavartatja magát semmitől:) Puszild meg... (2010.03.10. 20:51) Album
  • Magenta (törölt): Cukibogár. :) (tudom, nyálas kifejezés, de akkor is) Az én lányom olyan ronda volt, amikor megsz... (2010.03.10. 20:46) Album
  • Magenta (törölt): (fogadok, hogy ha beírom, megint kétszer fog megjelenni) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, ÁGNES! :) (2010.03.10. 20:43) Ruhaügy
  • Utolsó 20

RSS

Szülés közben, után

2010.01.10. 10:15 :: ArtmüllerÁgnes

Két határozott kérésem volt a férjemhez a szüléssel kapcsolatban: 
1. Eszébe ne jusson videózni!
2. A gyerekünk első, magzatmázas képei ne kerüljenek nyilvánosságra.

Elmondom azt is, miért kértem ezeket. A videózással kapcsolatban mindig is voltak ellenérzéseim. Egyrészt mert baromira nem vagyok fotogén, másrészt mert engem a guta ütne meg (én meg az uramat), ha a szenvedéseimet dokumentálni akarná, vagy amíg én minden erőmet összeszedve próbálom világrahozni a gyermekünket, ő egy nyamvadt kamerával foglalkozik helyettem. A másik része a dolognak, hogy mindig zavarba hoz, ha valaki megkérdi, meg akarom-e nézni a szülését videón. Nekem ez annyira intim, annyira személyes dolog, hogy sosem szeretném megnézni másokét, legyen az vicces, realisztikus, megható vagy felemelő. Ez mindig azokra tartozik csak, akiket éppen érint, valahogy illetlenségnek, kukkolásnak érezném, ha betekintést kapnék abba a világba.

Még a Jóbarátok sorozatban láttam, hogy Rachel elszántan végig akar nézni egy filmet a szülésről, mert látni akarja, mi vár rá. Én nem vagyok ilyen bátor, még a neten elérhető szülésfilmeket sem vagyok hajlandó megnézni. Már csak azért sem, mert túlságosan vizuális alkat vagyok, és ha minden gyötrelmem közben még ráadásul látom is magam előtt, hogy odalent kb. mi történik, szerintem elájulok. :) Meg tudok szülni egy gyereket, ezt már tapasztaltam, szóval nem kell nekem tudni, hogy közben az hogyan néz ki.

A másik a fotó. Igen, legyen a gyerekről millió fénykép, már az első pillanattól, mert mi akárhányszor ránézünk majd, egymásra fogunk mosolyogni a férjemmel, mert felidéződik a pillanat. De most dög leszek: mások gyermeke ebben az állapotban még csupasz kis békának látszik leginkább, és azon túl, hogy feltételezem, roppant édes kis vakarcs, nem látok még az igazi valójából semmit. Sokkal jobban szeretem azokat a képeket, amin már megmosott, felöltöztetett, kipihent babácskát láthatok, mert ott már azért látszik valami igazi is a gyermekből.

Épp ezért szeretném elkerülni, hogy a számomra oly sokat jelentő első képek láttán valaki hasonlóan érezzen (márpedig szerintem sokan éreznek így, ha nem is merik bevallani). Szóval Liliről csak olyan képek publikálhatók, amiken már ruhában van, és kiheverte a szörnyű trauma (nevezetesen a születés) fáradalmait. Szerintem jobban jár a világ is így. :) 

(Megjegyzendő még, hogy nem azért kellett erre megkérnem a férjem, mert olyan veszettül pakolna mindent fel a netre, elvégre a magamutogató én vagyok a családban, de mivel mindenki magából indul ki, gondoltam, inkább leszögezem a vágyaimat, így biztosan nem kell aggódnom, hogy a kislányába frissen beleszerelmesedett apukának esetleg elszáll a józan esze. :D)

A szülésről beszélgettünk a minap a drágámmal, és a programozott császár körülményeiről folyt a szó. Megbeszéltük, hogy mikor is kéne bemennem a kórházba előtte, kb. meddig tart az érzéstelenítés hatása, hogyan legyen szülés után... stb. Aztán egyszer csak elkezdtem röhögni.
- Most mi van? - kérdezte.
- Semmi, csak azon nevetek, hogy annyira készülünk erre a hülye császárra, hogy Lili tuti előbb jön, és tuti normál úton. - mondtam.
- Igen, erre már én is sokszor gondoltam, csak nem mertem mondani. - válaszolta ő is nevetve.

Azóta nem készülünk császárra, de kicsit korábbi érkezésre igen. Olyannyira, hogy mikor tegnap egy boszorkányos jóslat is elhangzott a lányunk születésnapjáról, a férjem (aki nem hisz semmiben) azt mondta nagyon komolyan: "Holnap elkezdhetnéd kimosni a babaruhákat!" :-))))
 

19 komment

Címkék: születésnap videó szülés fénykép

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gsaci 2010.01.10. 14:50:12

Szülésvideókról maximálisan osztom a véleményed! :)
Az első Lili fotókat pedig már alig várom!!! :)))
Egyébként nálunk sincs magzatmázas. És való igaz: az ember mikor meglátja újszülött gyermekét arra gondol, hogy ő kivétel, mert neki már az újszülöttje is GYönyörű, csak amikor pár hónap után nézegeted az első képeket jössz rá, hogy nem vót az olyan Gyönyörű, mert MOST sokkal szebb. (ŰÉs gyanítom ez a vélemény az idő múlásával, minden újabb képnézegetésnél maradni fog ;))) )

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.10. 17:51:38

@gsaci:
Én más gyerekével is átéltem már ezt. A kis fogatlan képeit frissen roppant szépnek és édesnek láttam, aztán pár év múlva már egészen más volt valahogy ránézni, mert addigra még szebb lett a gyerek. :D

inehsorab 2010.01.10. 19:46:55

A videót én sem bírtam volna elképzelni a szülőszobán. Hallottam pár történetet a szülésznőtől, hogy milyen "hülyék" tudnak lenni az operatőrök. (pl. Volt olyan, hogy lemerült az aksi, és kérte a dokit az apuka, hogy egy kicsit várjon már, míg a gyerek kibújik, mert be kell dugni a konnektorba a kamerát. Szerinted megvárta?)

Fénykép? Nekünk van olyan, ami kicsit intimül sikerült, hozzáteszem nem direkt, egy nővér fényképezte, ahogy apa elvágta a köldökzsinórt. Szerencsére nálunk egyik gyerek sem volt mázas. Szép, tiszta gyerekek voltak. De ezeket az "első" képeket nem mutogatjuk, ez a mi közös "megkönnyező" titkunk.

Van egy unokanővérem, aki akkor szült először, mikor engedték az apásszülést, és a kedves újapuka végigfotózta a szülést (akkor még nem volt digitális, szóval 3 tekercsnyi kép), és utána megkérdezte, megnézem-e a képeket, mert hát előbb-utóbb én is ide fogok kerülni. Megnéztem és utáltam őket. Lefotózni azt, amikor éppen bújik kifelé a gyerek? Nézni sem, de fotózni meg aztán egyáltalán nem. Utána megkérdezték a férjemet, megnézi-e őket. Letiltottam.

talemaunique 2010.01.11. 08:45:14

Nagyon ott vagytok már. Édes vagy, kedves Ágnes! :)
Ja, egy megjegyzés. Te nem vagy fotogén. Aha. Ja. És még sorolhatnám, remélem "hallható" a hangsúly. :P

évi. 2010.01.11. 15:16:31

!Van egy kollegám,aki elvette a kolleganőmet,mikor megszületett a gyermek,a srác azonnal felpakolta a netre a gyereket,úgymond csutakosan....én pont azt kérdeztem, mi ebben a jó?Nekik oké, de egy idegennek???

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.11. 15:25:42

@talemaunique:
Azóta vagyok fotogén(ebb), mióta tudok grafikai programokat használni. :D

@évi.:
Ugye, milyen furcsa ez? Én biztos vagyok benne, hogy Lili első képei nekünk nagyon bájosak és szépek lesznek, de abban is biztos vagyok, hogy azokon a képeken mások csak egy elgyötört, maszatos kisbabát fognak látni. Valahogy nekem ez még a "túl intim" kategória, pedig tudod, milyen magamutogató vagyok! :D
Ugyanez a véleményem a bilis képekről, a pucér képekről is. Családon belül oké, de kipakolni a webre szerintem túlzás. Lili amúgy is olyan szemérmes, hogy még a nemét is alig akarta megmutatni nekünk, nem tehetek vele olyat, hogy pucéran mutogatom a világnak! :)))

évi. 2010.01.11. 15:33:52

@ArtmüllerÁgnes: Úgy bizony!!Lilinek vannak személyiségi jogai és punktum!:))

Mi csak úgy hívtuk amúgy,hogy macisajtos Esztike...:)

hokuszpook 2010.01.11. 16:06:06

Agikam megkerultem vegre!!Teljesen igazat adok Neked ezekben a kerdesekben!En a fiamat eloszor csak a szulovaro monitorjan nezhettem meg,4 ilyen tv volt felszerelve.Ketsegtelenul az enyem volt a legcsunyabb kisbaba a negy kozul!Hat persze kesobb egeszen maskepp alakult a fizimiskaja!:-))

hokuszpook 2010.01.11. 16:08:28

Ajjaj tudom hogy szorulok a mailekkel,Heninek is kuldom mostmar!!:-))

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.11. 16:20:30

@évi.:
Szegény kislány! :))

@hokuszpook:
Örülök, hogy látlak! (A mail miatt ne izgasd magad, nem haragszom, mostanában én is állandóan fejben válaszolok mindenki levelére, de valahogy nem kapják meg... szóval megértelek, nincs gond. :D)
Azt hiszem, hogy amikor megszületnek ezek a csöppségek, még nem látszik valójában, hogy milyenek. Össze vannak nyomódva, utálják az egész világot, hideg van és világos, az ilyen képeken mindig annyira morcosak szegénykék. Időt kell hagyni nekik arra, hogy hozzászokjanak a kinti léthez, aztán jöhetnek az olyan fotók is, amiket már mutogatni lehet. :)

hokuszpook 2010.01.11. 16:47:26

@ArtmüllerÁgnes: arrol nem is beszelve,hogy amelyik kisbabanak szuletesekor egy kicsit nagyobb a korme,meg ossze is karmolgatja magat!:-))Ez is a fiammal esett meg!:-))Ha most a gepnel vagy gyorsan atkuldhetek Roluk egy fotot?

hokuszpook 2010.01.11. 17:04:23

@ArtmüllerÁgnes: Elkuldtem,es el is koszonok,mert dolog van.Tovabbi szep delutant kivanok!:-))

szita. 2010.01.11. 19:45:55

titkos? akkor erre is véletlen akadtam rá?(:
a bosziság jó oldala, hogy az ember büntetlenül vigyoroghat afelett, hogy mindig igaza van.... bár, máskor pont ez a hiszti, hogy mért kell nekem mindent előre tudni...de ugye most mosoly(: de nem is azért mert igazam van...
bocsánat, [ht] kotnyeles.

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.11. 21:52:26

@szita.:
Kisasszony, maga hihetetlen! Bárhol a nyomomra akad... : ) De természetesen ezt nem bánom, ismerősök elől nem titkolom a blogot, de az ismeretleneket ITT nem látom szívesen, arra van a freeblog. :) Most komolyan, hogy akadtál rám? Csak mert ha lehet, azért vigyáznék még kicsit a titokra... :))
A mosolyodnak örülök, az jól áll Neked! :)))

szita. 2010.01.11. 22:43:45

@ArtmüllerÁgnes: teljesen véletlen történt, nem előzte meg komoly nyomozói munkálkodás, csupán Talemánál egy kommentben a nevére kattintottam, és kiadta adatlapot, azon szerepelt eme bájos hely(:

Kinga, (törölt) 2010.01.11. 23:00:09

Nem olvastam el a kommenteket, de csatlakozom a post írójához. Személyesen egyetlen szülést éltem meg-láttam, a keresztfiamét, de ott a világ legtermészetesebb dolga volt, hogy besétálok a szülőszobába, fogom drága barátném kezét, sőt úgy szólítom, ahogy soha előtte és utána sem. :) De Ati a "mi" gyerekünk és az más. Attól még a szülés végtelenül intim dolog. Ahogy mások hálószobájába sem nézek be, amikor történik valami, szülést sem tartom publikus dolognak. Szerintem minden baba csodás magzatmázasan is, de ez most mellékszál. :) Egyszer írtam, ha jól emlékszem levélben, hogy Lili lehet úgy gondolja előbb születik, mint "terveztétek", látom nem vagyok egyedül ezzel az elképzeléssel, bár konkrét időpontra nem tippelnék. :)

szita. 2010.01.11. 23:08:04

@Kingaa: nos, ketten gondoljuk ugyanazt(:
mármint, hogy hamarább.
de a többivel kapcsolatban is(:

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.12. 12:26:09

@Kingaa: @szita.:
Jaaaj, ti boszorkák! :))
Hamarosan kiderül, hogy Lili hallgat-e kedvenc boszorkányaimra... ;-))
süti beállítások módosítása