Ágnes NEWS

TITKOS hírlevél a hozzám legközelebbieknek... :)

Lili baba

Lilypie First Birthday tickers

7köznapi blogom

Utolsó kommentek

  • szuzsi: Gyönyörűűűűűűű! :)))) (2010.03.11. 12:21) Album
  • andibogar: Édes kis tündér lány :O Lili bogárka :) (2010.03.11. 10:46) Album
  • AnRea: Nagyon édessssssssss! :) Milyen kis nyugisnak látszik. Nem zavartatja magát semmitől:) Puszild meg... (2010.03.10. 20:51) Album
  • Magenta (törölt): Cukibogár. :) (tudom, nyálas kifejezés, de akkor is) Az én lányom olyan ronda volt, amikor megsz... (2010.03.10. 20:46) Album
  • Magenta (törölt): (fogadok, hogy ha beírom, megint kétszer fog megjelenni) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, ÁGNES! :) (2010.03.10. 20:43) Ruhaügy
  • Utolsó 20

RSS

Kettősség

2009.12.21. 12:05 :: ArtmüllerÁgnes

Szomorúan várom a karácsonyt, mert nagyon hiányzik Ákos. Boldogan várom a karácsonyt, mert itt van a pocakomban Lili. Sírok, dühöngök, szenvedek, ahogy minden ünnepen, mert Ákos nincs velünk már. Örülök, mosolygok, boldog vagyok, mert imádom a családomat és a születendő kislányunkat, és karácsonykor együtt lehetünk mind. Totál skizofrén érzés, de ezt mind egyszerre érzem.

Lili nem helyettesíti Ákost, nem a helyére jön, nem pótlék és nem vigaszgyerek. Lili azért jön hozzánk, mert ő mindenképp a mi kislányunk szeretne lenni. Ha Ákos élne, Lili akkor is jönne most, azt hiszem. Sokan gondolják úgy, hogy könnyebb lesz nekem, nekünk elviselni Ákos hiányát, ha már velünk lesz Lili. A hétköznapokra azt hiszem, ez mindenképpen igaz. De az ünnepek... nem, ezen nem változtat semmi szerintem. Megmondom úgy, ahogy van: pokoli. Hiába minden boldogságom, hiába minden örömem, Ákos hiánya letaglóz, kiborít, és olyan fájdalmat okoz, hogy szinte megbénulok tőle.

Persze igyekszem én Lili baba kedvéért nyugodt és kiegyensúlyozott kismama lenni, de azért így ünnepek táján megborulok kicsit. Nem arról van szó, hogy most egész nap csak ülök és sírok, hanem teszem a dolgom, jövök-megyek, aztán egyszerre elkap a sírás, rám tör a fájdalom, és egy kis időre kidőlök a sorból. Aztán megsimogatom a pocakomat, elnézést kérek a gyerekemtől, amiért felizgattam magunkat, megmosom az arcom és megyünk tovább. Míg nem jön a következő hullámvölgy...

Hülye érzés, tényleg, hogy egyszerre ennyi ellentétes érzelem dúl bennem. Kimondhatatlanul boldog vagyok ettől a kislánytól odabent, és kimondhatatlanul bánatos vagyok attól, hogy a kisfiamhoz a temetőbe kellett mennem karácsonyozni... Ez valami olyan rettenet, amit azt hittem, el tudok képzelni korábban, de most érzem csak, hogy az az elképzelés köszönőviszonyban sincs a valósággal...

Emlékszem, mikor Ákos meghalt, mindenki azt mondta, hogy következőre minden rendben lesz. Néhányan egészen odáig mentek, hogy megjósolták, ikreket fogok szülni (mintha legalábbis működne a képlet, hogy ha két szülésre két gyerek esik, akkor voltaképp minden oké). Nagyon sokan - ha jól emlékszem, szinte mindenki - azt mondta viszont, hogy másodikra tuti kislányunk lesz, és minden rendben lesz. Először féltem tőle, hogy ha esetleg mégis kisfiú, akkor majd stresszelni fogok, hogy így nem lesz minden rendben. De Lili megoldott mindent: a 27. hétig titokban tartotta a nemét, utána pedig a sokakat megnyugtató "kislány" választ adta a nagy kérdésre.

Mikor megtudtam, mindjárt az unokahúgom jutott eszembe, Nóra. Tavaly azon a bizonyos júniusi napon felhívott telefonon, hogy mi van velünk. Nem beszélünk gyakran, de akkor úgy érezte, valami baj van, és felhívott. Mondtam neki, hogy most megyünk mindjárt a kórházba, mert nem érzem a magzatmozgásokat, és nagyon félek. Elsírtam magam. Ő persze nem mondta meg, hogy azért hívott, mert úgy érezte, valami nincs rendjén, nyugtatni próbált, ahogy mindenki tette. Később mesélte csak el, hogy olyan rossz érzése volt, és azért hívott fel, hátha valami megnyugtatót mondok... de nem. Emlékszem, akkor mondta, hogy amilyen biztosan érezte, hogy valami baj van, olyan biztosan érzi most, hogy következőre "kislányom lesz, és minden rendben lesz". Ezek a szavak jutottak eszembe, mikor megtudtuk december 11-én, hogy Lili ficánkol odabent. Az már csak hab a tortán, hogy Nóra és Lili egy napon ünneplik a névnapjukat. :) 

Ezt csak azért meséltem most el, mert ez is egy hülye kettősség bennem. Egyfelől nyugalom, hogy Lilivel minden rendben kell legyen. Másfelől aggodalom, hogy ugye nem történhet meg velem újra ez a pokoli fájdalom, ami Ákossal? Vívódás, magabiztosság, keménység és ellágyulás, boldogság és fájdalom, minden együtt, összemixelve. Megpróbáltam most Nektek elmesélni, milyen ez, de félek, valójában leírhatatlan...

8 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hokuszpook 2009.12.21. 23:37:23

Agika,nincs itt semmi baj.Emberbol vagy es ezek a hullamvolgyek termeszetesek.Es ne szorakozz velem,mert be akarok rugni mint az albanszamar,okszi?

hokuszpook 2009.12.21. 23:42:32

Meg az elozo irasodhoz:Megint legyoztetek,mert a Nok mindig legyoznek engem,foleg ha osszefognak!:-))Heni:lesz majd nemsokara egy kerdesem-keresem hozzad mailben!(csakhogy az Agikam meg ne tudja:-)) ) Agika,igen tudom hogy logok meg vele,de inkabb unnepek utanra halasztom,legyen az unnep unnep mindenki szamara.Puszka Nektek!

inehsorab 2009.12.22. 09:13:25

Ágnes! Hókuszpóknak igaza van. Az Élet egy szép nagy hullámvasút, de ezt neked nem kell magyaráznom, hisz írtál egy szép verseskönyvet: "Le is út, fel is út" címmel.

Nagyon erős vagy és van egy erős, szerető párod, akivel túléltek mindent, mert együtt "könnyebb". Nem könnyű, de könnyebb.

A december 11-i pocaklakóból Lilivé válás nekem is nagy örömöt okozott!

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2009.12.22. 11:38:45

@hokuszpook: Rendben, már alig több, mint két hónap, és leihatod magad! ;)

@inehsorab: Persze tudom én, csak néha megborulok kicsit...

talemaunique 2009.12.23. 20:45:18

Ez részben off lesz, de nem bírom ki.
Miért nem kapok az új postokról jelzést? Nekem nincs agyam, hogy tarthassam a lépést!

Én is ihatok majd veletek? Ugyan messze nem akkora horderejű (bár, ha betű szerint veszem, akkor dehogynem), de a szép új lábam is bevehetnénk majd egy koccintásként a sok-sok lilis közé! :))

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2009.12.23. 21:21:46

@talemaunique:
Az offra: mert ez nem olyan rendszer. Itt RSS van, az jelez, ha újdonság kerül ide. Nekem iGoogle-s kezdőoldalam van, oda vettem fel mindenkit RSS-sel, ami azért nagyon jó, mert mindig, mikor bekapcsolom a Firefoxot, látom, hogy melyik barátom írt valami frisset.

A lábadat is feltétlenül megünnepeljük, drágám! Ez csak természetes. Bár ha minden rendben megy a szülésemmel, akkor én jó ideig max. gyerekpezsgővel koccintgathatok, mert szoptatás alatt nem nagyon illik becsiccsenteni... :D

talemaunique 2009.12.24. 15:46:36

@ArtmüllerÁgnes: Jaj, ez az rss nekem régóta csak valami boszorkányos varázsigének hangzik, halovány fogalmam sincs, hogy mi az. De sebaj! Nem az egyetlen, amiről gőzöm sincs, mégis megvagyok. :)

Nem is azt gondoltam, hogy ihaj módon becsápolunk, csak valami csendes, egymondatos megemlékezés egykor volt nyomi lábamról, s az új ünnepléséről.
Te ne is igyál, én se fogok, azzal ráérsz majd néhány év múlva, mikor már nem kapja Lili azonnal belőled az étrendjét. :)
süti beállítások módosítása