Ágnes NEWS

TITKOS hírlevél a hozzám legközelebbieknek... :)

Lili baba

Lilypie First Birthday tickers

7köznapi blogom

Utolsó kommentek

  • szuzsi: Gyönyörűűűűűűű! :)))) (2010.03.11. 12:21) Album
  • andibogar: Édes kis tündér lány :O Lili bogárka :) (2010.03.11. 10:46) Album
  • AnRea: Nagyon édessssssssss! :) Milyen kis nyugisnak látszik. Nem zavartatja magát semmitől:) Puszild meg... (2010.03.10. 20:51) Album
  • Magenta (törölt): Cukibogár. :) (tudom, nyálas kifejezés, de akkor is) Az én lányom olyan ronda volt, amikor megsz... (2010.03.10. 20:46) Album
  • Magenta (törölt): (fogadok, hogy ha beírom, megint kétszer fog megjelenni) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, ÁGNES! :) (2010.03.10. 20:43) Ruhaügy
  • Utolsó 20

RSS

Hurrá, újabb pánikforrás!

2010.01.12. 12:39 :: ArtmüllerÁgnes

Ahogy a reklámban van, én is kiabálhatnék, hogy "Apa, kezdődik! Apa, kezdődik!". Na nem a szülés, még nem. De az újabb pánik igen.

Lili igazán lelkes kis prücsök, olyan akrobatikus mutatványokkal kápráztat el egész álló nap, hogy már-már némi szünetért nyögnék fel, de ilyenkor mindig eszembe jut: én akartam, viseljem. Hát elviselem, hogy a belső szerveimet rongyosra rugdossa, hogy néha akkorát kapok, hogy elakad a lélegzetem, hogy hajnalban kelünk, mert a kisasszony korán kelő típus lett... inkább ez, mint a vízkiverős pánik, hogy "miért nem mozog mááááár?!?". Jól van ez így.

Viszont tegnap este a lelkembe hasított egy új gondolat: annyira azzal vagyok elfoglalva, hogy míg odabent van, hogyan tartsam életben, hogy eddig eszembe se jutott, hogy ezzel majd idekint még rengeteget kell dolgozni. És akkor minden józan eszem kezdett elpárologni, és azon kezdtem el rettegni, hogy mi van, ha én olyan hülye vagyok, hogy még pelenkázni se tudok, meg fürdetni, meg etetni... meg ilyenek. Hirtelen úgy éreztem, fogalmam sincs, mit kell egyáltalán egy ilyen pici babával csinálni, hisz egész eddig csak a szülésig jutottam, addig vannak tapasztalataim, addig magabiztos vagyok, tudom, mi vár rám. Na de utána?

Oké, tudom ám, hogy több millió nőnek már sikerült ez a bravúr, hogy ellátta a babáját, és szemernyi kétségem sincs, hogy meg lehet mindent tanulni, de tegnap este valahogy nekem rontott ez az érzés, hogy tök béna vagyok, és semmit nem tudok arról, hogy mit kell csinálnom, és így aztán hogyan leszek én jó anya?

Márpedig én az akarok lenni, mert az én kis tündérem megérdemel egy profi mamit, aki magabiztosan és maximális tudással lát hozzá az ő felneveléséhez... Van még egy pici időm, azt hiszem, gyorsan tovább kell képeznem magam kismamából igazi Mamivá. Lesz dolgom bőven! :)

26 komment

Címkék: szülés után enyhe pánik

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inehsorab 2010.01.12. 13:06:51

Drágám! Te leszel a világ egyik legjobb anyukája. (persze a többi világ egyik legjobb anyukájával együtt)

Amikor megszülettél, nem tudtál járni. Megtanultál.
Nem tudtál beszélni. Megtanultál.
Nem tudtál írni. Megtanultál (nem is rosszul).
Nem tudtál egy csomó mindent megcsinálni. Megtanultad.
Nem tudsz pelenkáz? Azt is meg fogod tanulni. Néhány elázott rugi és már minden menni fog, mintha mindig is ezt csináltad volna. És többi gyermeknevelési mutatványt is el fogod sajátítani.

Ne keress mindig valami aggódnivalót magadnak!

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.12. 14:14:57

@inehsorab: Aranyos vagy, köszi. :) Amúgy nem keresem ám ezeket, csak úgy jönnek, maguktól! :))

inehsorab 2010.01.12. 14:21:09

@ArtmüllerÁgnes: Tudom, ismerős a helyzet. És mennyi olyan dolog lesz, amiről nem is tudsz még (nem elrettentésnek)! De ügyik vagytok, és megoldjátok.

talemaunique 2010.01.12. 14:38:16

Kedves Ágnes!
Kérem higgyen nekem, öreg banyának, ha nem törne Önre ilyen -fontos: rövid ideig tartó!!- pánik, nem is lenne Ön igazi anyuka.
Ez szerintem totál normális, sőt, gyakorlatilag elengedhetetlen része a dolognak.

Igen, bennünk van ez a képesség. Készségszinten. Nem akarom ismételni csak magam rogyásig, de édes vagy, na. Veled izgulok, elhiszed? :)

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.12. 14:41:29

@talemaunique:
Ja, édes és hisztérikus vagyok! :DD
Viccet félre, én is azt hiszem, hogy azért még megmaradtam a józan ész határain belül, de olyan furcsák ezek a pillanatok, mikor kiver a víz egy-egy ilyen hülyeségtől. Abban a pillanatban áthidalhatatlan problémának látom őket. :D

évi. 2010.01.12. 16:09:02

Ó, az ösztönök majd beindulnak, egy percig se félj... a tudatalattidban ott van minden, ami kell az anyasághoz:)

hokuszpook 2010.01.12. 16:41:14

Ezek a dolgok a Novel egyutt szuletnek,megtanulni sem kell,megy majd osztonszeruen!

évi. 2010.01.12. 16:53:24

@hokuszpook: nem ezt mondom én is?:)))

hokuszpook 2010.01.12. 21:57:12

@évi.: Elnezest,nem is figyeltem,nahat most aztan magyarazkodhatok,hogy csak papagajkodtam!:-DD

gsaci 2010.01.12. 21:57:42

Azt hiszem én az egyik kórházbeli éjszakán bőgés közben még káromkodtam is egyet, mert az istennek nem sikerült összeilleszteni a pelenkavégeket... Aztán rövid időn belül eljutottam arra a szintre, h akár csukott szemmel is! ;)

Amikor pedig elönt az érzés, hogy én egy sz*r anya vagyok, akkor mindig azzal vigasztalom magam, h Csabinak biztosan tökéletes, mert engem választott. ÉS akkor megnyugszom. ;)

Lili meg téged! Úgy fog szeretni és rajongani érted, ahogy vagy! Meglátod! ;)

AnRea 2010.01.13. 13:34:29

Jaj, eszembe jutott végre, hogy én ide regisztrálva vagyok:))

Honnan tudnád, honan tudnád? Ösztön! Semmi más.

Én akkor kezdtem el parázni ezen, mikor a kórházból kellett hazamenni. Előtte való este nagyon be voltam tojva, hogy mia fene lesz, és mit csinálok, ha csipás lesz a gyerek szeme, vagy bukik, vagy hány, vagy piros lesz a popsija, vagy ha csak sír és sír és én nem tudom megnyugtatni.

Ez egészen addig tartott, ameddig otthon nem voltunk. Ott már tudtam, hogy ezen nem érdemes parázni, az egész magától működik. A gyerek jelez, az anya meg körülugrálja:))

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.13. 13:54:31

Az ösztönök - és tapasztalt barátnőim, akik biztosítottak róla, hogy ezen mindenki átesik - mára megnyugtattak. Most elolvasok néhány babagondozós könyvet, csak hogy teljen az idő, aztán ha eljön az ideje, újra kétségbeesem, és megnyugszom, mikor rájövök, hogy megy ez nekem. Ahogy kell. :D

AnRea 2010.01.13. 14:04:17

@ArtmüllerÁgnes: Igazság szerint a babák sokkal jobban képben vannak, mint a mamák. Szóval nem kell izgulni, majd ő megmutatja hogyan legyél tökéletes mami:)

off: Hol kell itt avatart feltölteni, és hogyan? Nem tudok rájönni...

AnRea 2010.01.13. 14:06:10

Ja és bocsi, hogy reggel a te kommentedet is kénytelen voltam törölni a postból, de mikor az izomláz és a szex összefüggést felvázolta ott az a valaki, úgy döntöttem, no komment ahhoz a bejegyzéshez.
Nem tudom miért kell megvadulni a meztelen szótól :)

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.13. 14:07:05

@AnRea:
Igen, ezt már több mamától is hallottam, hogy nem kell izgulni, a gyerekem majd "elmondja", mit akar. :))

Off-ra: Az a helyzet, hogy nem emlékszem. Én hetekig kerestem, míg végül egyszer találtam valamit, ahol sikerült, de már nem tudom, hol volt. Ha megtalálom, feltétlenül szólok!

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.13. 14:08:01

@AnRea:
Semmi gond. Csak aggódtam, hogy esetleg miattam volt, azért is írtam levelet. :) És hogy miért kell tőle megvadulni? Mert az olyan vadítóóóó! :))))

kutyaütő 2010.01.13. 14:11:55

...Úgy döntöttünk, h amikor hazajövünk Nimóval, ne legyen ott senki: anya-apa-baba szentháromságban akajuk megélni otthonunkban az első napokat.
Nó anyós "Ígykellesztkislányom",
nó kétgyerekes barátnő (Nincs Liberókenőcs? ejnye pedig az a legjobb, mondtamaztvegyetek, namindegy).

Így is lett, és ezek nélkül is tökéletesen ment minden, szóval akkor Te se parázz, profi leszel!
(Melletted pedig ráadásul ott lesz férjedurad, több évtizednyi nevelési tapasztalatával... :o)

sokpuszi:
D+O (+Nimó, aki azt azért hozzáteszi, hogy az első nap "koszosan" kellett aludnia, mert nem merték megfürdetni szülei! És még ezt a hatalmas "hibát" is túlélte... :o)

AnRea 2010.01.13. 14:14:30

@ArtmüllerÁgnes: Válaszoltam:)

Ó, de kár, hogy nem emlékszel...
Miért kell egy ilyen alapvető funkciót, mint az avatar feltöltése így elrejteni? Hmmmm....

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.13. 14:18:02

@kutyaütő:
Képzelem, milyen nyűgös volt szegény gyerek, hogy fürdés nélkül kellett lefeküdnie! Ehh, pedig biztos nagyon leizzadt a sok melóban, fülig motorolajos és poros is lehetett... :DD
Mi is szentháromságot tervezünk, szegény anyósom kicsit meg is bántódott, hogy még azután is a saját anyukámat és nővéremet szeretném magam körül tudni, hogy a férjem visszamegy dolgozni. Pedig nincs vele bajom, de valahogy az ilyen sérülékeny napokban nekem a sajátjaim kellenek, akik feltétel nélkül szeretnek és vigyáznak rám. :))

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.13. 14:19:12

@AnRea: Ezen én is bosszankodtam, mert szerintem is alap lenne ez... aztán lehet persze, hogy csak nekünk jár furcsán az agyunk, és másoknak tök egyértelmű, csak mi bénázunk. Ha megtalálom, azért megírom Neked, jó? :)

inehsorab 2010.01.13. 14:28:56

@ArtmüllerÁgnes: Igaz. A megbántódás meg majd elmúlik.

AnRea 2010.01.13. 14:45:03

Csak kipróbálom, hogy most van-e már avatarom:)

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.13. 14:46:13

@inehsorab: El szokott. :))

@AnRea: Igen! Micsoda gyorsasággal sikerült! :)))))

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2010.01.13. 17:34:13

@évi.: Most én sem, de esküszöm, volt neki, kis copfos, helyes. Biztos rak majd fel újat, az csak próbakép volt. :)

évi. 2010.01.13. 17:57:45

@ArtmüllerÁgnes: aha!Szóval csak lekéstem:)
süti beállítások módosítása