Ágnes NEWS

TITKOS hírlevél a hozzám legközelebbieknek... :)

Lili baba

Lilypie First Birthday tickers

7köznapi blogom

Utolsó kommentek

  • szuzsi: Gyönyörűűűűűűű! :)))) (2010.03.11. 12:21) Album
  • andibogar: Édes kis tündér lány :O Lili bogárka :) (2010.03.11. 10:46) Album
  • AnRea: Nagyon édessssssssss! :) Milyen kis nyugisnak látszik. Nem zavartatja magát semmitől:) Puszild meg... (2010.03.10. 20:51) Album
  • Magenta (törölt): Cukibogár. :) (tudom, nyálas kifejezés, de akkor is) Az én lányom olyan ronda volt, amikor megsz... (2010.03.10. 20:46) Album
  • Magenta (törölt): (fogadok, hogy ha beírom, megint kétszer fog megjelenni) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, ÁGNES! :) (2010.03.10. 20:43) Ruhaügy
  • Utolsó 20

RSS

Fájdalmak

2009.10.15. 12:24 :: ArtmüllerÁgnes

Emlékszem, még mikor Ákosomat vártam, a Blogtéren Velaxin pirított rám, hogy micsoda szó az, hogy "terhes" vagyok, mikor ez az állapot nem teher, s születendőm nevében kikérte magának ezt a rettenetes megfogalmazást. Már akkor is felhívtam rá a figyelmét, és mostanában mind többször jut eszembe, hogy bár lelkileg valóban felemelő, csodálatos, boldogságos érzés a várandósság, fizikailag bizony legtöbbünknek ez terhesség. Ettől még gyermek imádva vagyon, de bizony, azért nem könnyű felépíteni magunkból odabent egy egészen külön emberi lényt.

Ákossal az utolsó két hónapban már néha komoly fájdalmaim voltak. Egyszerűen annyira nehéz volt, hogy a szeméremcsontom szinte izzott a fájdalomtól, és baromi nehéz volt minden mozdulat, mert úgy éreztem, szétszakadok egyetlen lépéstől is. Ezt a "csodálatos" érzést most sokkal hamarabb megkaptam. Annak ellenére, hogy 19 hetes magzatom mindössze kb. 22 centis, és 260g-ot nyom, pont olyan fájdalmat érzek már most vele, mint annak idején Ákossal a végén. A két terhesség között ugyanis nagyon kevés idő telt el, és vélhetően még nem regenerálódott úgy minden, ahogy kellett volna. Ennek ugyan nem volt jele a terhességem előtt, de most, négy hónap után már azt mondom, hogy talán túl bevállalósak voltunk...

Anno a kedvenc könyvem a Barátnőim a terhességről című remek kiadvány volt. Ebben egy 4 gyerekes édesanya (akit korábban meddőség miatt kezeltek) meséli el, hogyan élte meg ő, és hogyan élték meg barátnői a várandósságot. Kitér minden kínos részletre, kíméletlenül az arcunkba vágja az igazságot, és hozzáteszi: ugyan ki mondaná ezt meg neked, ha nem a barátnőd? Mostanában én is sokszor tapasztalom, hogy ha kérdés merül fel bennem, nem az orvost vagy a védőnőt kérdezem először, hanem a barátnőimhez fordulok. Mert bennük bízom, tudom, hogy nem fognak ködösíteni, saját élményeikkel ajándékoznak meg válaszként.

Ezzel az újdonsült fájdalommal is így voltam, de azért megkérdeztem a dokimat is, mire közölte, hogy ez teljesen normális, őszinte részvéte, de ez most fájni fog, igen. Majd elmúlik... szülés után - mert akkor majd más fáj. Igazán megnyugtató. :) Szóval hagytam a dokit a csudába, elvégre mit tudhat egy férfi arról, hogy milyen érzés ez nekünk, és megkérdeztem Ági barátnőmet a dologról. Azért őt, mert emlékeztem, hogy korábban mesélt Niki barátnőjéről, aki akkor esett teherbe a második gyerekével, mikor az első még csak 1 éves volt. Nálam is ez a helyzet, Ákos 1 éves lett volna épp, amikor ez a pici beköltözött a pocakomba, ezért aztán Nikiről úgy gondoltam, hogy tudhatja, milyen érzés ez.

Tudta. Ági felhívta innen tőlünk, és Niki elmesélte, hogy bizony a negyedik hónaptól ő is érezte ezt a már-már elviselhetetlennek tűnő, égető fájdalmat "odalent". A jó hír, hogy az idő előrehaladtával erősödni már nem fog a fájdalom, a rossz hír, hogy javulni sem. Ez bizony már végig így marad, az orvosok nem tudnak vele mit csinálni, feküdjek, amilyen sokat csak tudok, mert úgy fáj a legkevésbé (ez igaz, tapasztalom).

Szóval azt hiszem, tényleg a barátnők a leghitelesebb források sokszor. Kíméletlenül megmondják az igazat, nem hitegetnek, nem próbálják meg elmagyarázni nekem, hogy a dolog semmiség. Velem éreznek, de őszinték. Így legalább tudom, mire számítsak a következő (nem egészen) öt hónapban...

 

11 komment

Címkék: fájdalom barátnőim a terhességről

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inehsorab 2009.10.15. 12:33:49

Hát, igen. Ezek azok az érzések, melyeket a férfiak túl sem élnének. A doki meg szintén férfiből van. Könnyen beszél, sosem szült. Én pontosan így üvöltöttem le a dokim fejét vajúdás közben, hogy könnyű neki dirigálni, próbálja inkább ki!

Nálam sok idő telt el a két terhességem között, de egészen másként viseltem a másodikat. Sokkal fáradékonyabb, nyügösebb voltam.

inehsorab 2009.10.15. 12:44:05

Azért vigyázni kell az elrettentő beszámolókkal is. Nem vagyunk egyformák: van, aki egy tűszúrásba is majdnem belehal, van, aki meg a késforgatást sem veszi fel.

Én veled érzek.

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2009.10.15. 15:35:19

@inehsorab:
Na igen, a férfiak másként viselik a fájdalmat. Nagyon szoktam röhögni, mikor akciófilmeken a pasit kvázi szitává lövik már, esik-borul mindenfelé, szó nélkül megy tovább, de utána, ha vége a harcoknak, fájdalmasan felszisszen a szexi hősnő fertőtlenítős gézlapocskájától... :)))))

Az elrettentős sztorikat nem szeretem, és igyekszem óvakodni tőle, hogy másokat riogassak. A múltkor beszélgettünk a váróban egy kismamával a Down-szűrésen. Ő még az első babáját várja. Szóba került, hogy én már túl vagyok egy szülésen. Szemrebbenés nélkül azt hazudtam, hogy minden rendben volt, ne féljen, vele sem lesz baj. Egyszerűen mocsok kegyetlenségnek éreztem volna elmondani neki, hogy vannak ilyen esetek is. Ezekre felkészülni lehetetlen, ha jönnie kell, jön úgyis. De még csak 12 hetes terhes volt, nem ronthatom el neki a hátralévő 28 hetet azzal, hogy beleteszem a fülébe a bogarat. Én is utálom, ha riogatni akarnak... :)

kutyaütő 2009.10.16. 11:46:43

Szia Ágnes,

akkor maradhatunk a várandós anyák első szabályában:
"Ne állj, ha ülhetsz. Ne ülj, ha fekhetsz."

Szal fekve gépejjé. De sokat! :o)

pusz
D

gsaci 2009.10.16. 14:45:23

"Sajnálom, hogy nem ismerik a terhes szó jelentését. Ez a szó ugyanis nem terhet jelent. Sokkal szebb az eredete. Kazinczy nyelvújítása a tereh õsi magyar szónak, melynek jelentése:

térben-idõben kiterjedõ gyönyörûség pl: "még nézni is tereh..". Így a terhes nõ jelentése: térben-idõben kiteljesedõ gyönyörûségben lévõ. "(C. Molnár Emma, pszichoterapeuta)

:))

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2009.10.18. 15:44:39

@gsaci:
Jaj, ez de szép! Ezt elteszem a lelkemben, és idézni fogom úton-útfélen! :)))) Nagyon tetszik, köszönöm, nem ismertem az eredetét a szónak.

Kinga, (törölt) 2009.10.19. 22:52:45

Khm... Ez annyira jellemző rá... :) :-¸ Mármint Velaxra, még akkor is, ha részben egyetértek vele. Részben veled is egyetértek. :)

Ágnes nekem e téren nincs tapasztalatom, de a barátnőm most
vár babát(mindenórás, őrült fogadások zajlanak, vajon hányadikán, szerintem 22-én, tessék drukkolni :) ), szóval ezzel a terhességével semmi probléma nem volt. Se kezdeti rosszullét, se későbbi fájdalmak, vizesedni is csak most, gyakorlatilag az utolsó pillanatban kezdett. Úgyhogy a következőnél már nem lesz semmi ilyen bajod. :)

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2009.10.20. 07:18:07

@Vinevra:
Egy kicsit egyetértettem én is Velaxinnal, míg itt kettővel feletted ki nem derült, hogy hogyan is kell érteni ezt a szót, hogy terhesség. Nekem annyira tetszik ez a szómagyarázat, hogy szerintem külön posztot is csinálok belőle mindjárt. :)))

Barátnődnek nagyon drukkolok, remélem, minden oké lesz. Az már csak hab lesz a tortán, ha 22-i születéssel lesz minden a legnagyobb rendben. Ilyesmire én már babonából nem fogadok, talán emlékszel, miért. Egyébként lehet, hogy bele kell jönni a gyerekvállalásba. Először majd' belepusztultam, most már csak egy-két hányás, meg a fájdalmak vannak, harmadjára talán minden úgy megy majd, mint a karikacsapás. :))

Kinga, (törölt) 2009.10.20. 08:25:21

@ArtmüllerÁgnes: Igen, emlékszem... sokszor az eszembe jutsz, gondolok Rád és tudom, hogy megígértem, hogy meglátogatlak, azért mardos is a lelkiismeret, hogy még nem tettem meg, de amint olvasom, épp eléggé lefoglalnak az építési munkálatok(csakhogy megfelelő kifogást találjak :)) ). (:

Az a magyarázat nekem is tetszett. :)

ArtmüllerÁgnes · http://artmuller.hu 2009.10.20. 08:33:38

@Vinevra:
Mivel Talemának is ígértem egy zártkörű bulit nálam, ahová csak beavatottak jöhetnek, valamikor karon foghatnád, és elhozhatnád hozzám, mikor jössz! :)
süti beállítások módosítása